Equip Col·lectivaccions

JOSÉ ANTONIO DELGADO

Doctorat en el programa Arte y Pensamiento, Departament de dibuix, Facultat de Belles Arts, Universitat de Barcelona (2001-2003). Beca a la Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten, l'Haia, Holanda (1999-2000) Curs d’Adaptació Pedagògica (CAP) UNED, Madrid (1999). Llicenciat en Belles Arts, Universidad de Sevilla (1999). Actualment participa en l’equip gestor de Halfhouse Artist’s Space, www.halfhouse.org. Ha desenvolupat el seu treball com a dissenyador, comissari i coordinador de la programació cultural i educativa de l’Espai EART de 2005 al 2009, info www.experimentem.org. Entre altres projectes destaquen:

- Ràdio S.I.S. Fase/2. Co-comissariat amb Teresa Rubio, part del projecte Hempreslaràdio, comissari general: Jorge Luís Marzo, Centre d’Art Santa Mònica, Barcelona.

- Ràdio S.I.S, Sistemes D’inoculació Sonora. Co-comissariat amb David Armengol, part del projecte Hempreslaràdio, comissari general: Jorge Luís Marzo, Centre d’Art Santa Mònica, Barcelona.

- Exposició Interpúbliques. Artistes: Luz Brollo, Albert Ibanyez i Telenoika, activitats complementàries amb la participació de: Pedro Soler, Pep Dardanyà, LLuc Mayol, HAAC de VIC i La Escocesa, col·laboració: centres de la plataforma Xarxaprod.

Transita entre els projectes educatius i culturals i les pràctiques artístiques com a model d’acció transversal. Ha estat co-responsable del programa de Sala d’Art Jove (2012-2013). Com a mediador ha participat en projectes com Investígate: cómo hacer un trabajo de Investigación en la Mediateca de CaixaForum Barcelona (2010-2012), i en Confluencias para la des/educación, Trans_Art_Laboratori, CC Can Felipa (2010). Responsable de la gestió de grups d’itinerància del servei educatiu de l’exposició Joan Ponç, Capses Secretes 1975-1980 de l'ODA (Oficina de Difusió Artística, Diputació de Barcelona) (2010-2012). Coordinació del programa ENTRE-VEURE, el taller amb l’artista. Disseny i docència en cursos com A l’entorn d’una Exposició, Premi Miquel Casablancas (2005-2007) i de Dinamitzadors d’Exposicions d’Art Contemporani (2004-2011) per Experimentem amb l'Art.

En l’àmbit de la producció va co-dirigir la inauguració de Fabra i Coats, ha realitzat la coordinació general de FIBArt, Convocatòria d’Art Públic del FIB (2006-2012), i ha estat jurat del Festival de Cinema Independent de Barcelona la Alternativa des de 2010. Com a performer ha realitzat projectes en espais i centres d’art com Addaya Centro de Arte, H2O, Ferrán Cano, La Interior Bodega, Sala Almazen, Centro de Arte Santa Mònica, Homessesion, Terrassa Arts Visuals, Antiga Casa Haiku, CCCB, Matadero Madrid, Pavilion Unicredit (Romania) o en festivals com Ebent 02, 07 i 08 ; el Loop Festival, Escena Poblenou. A nivell internacional ha participat en projectes per a Talento Bilingüe (Houston, Texas, EUA), GlobalesDorf (Bremen, Alemanya) i en el Festival Internacional Galata-perform (Istanbul, Turquia). Entre els últims projectes destaquen la participació a Critical Botox, del comissari independent Alex Brahim per a Pavilion Unicredit (Bucarest, Romania) i la presentació del vídeo SpamLove a la plataforma de videoart de Barcelona, Loop Festival, Instituto Cervantes de Berlín, La Filmoteca de Andalucía (Córdova) o El CCBA (Buenos Aires, Argentina).

+ info www.anamor.es

+ info www.cervantes.de/nueva/es/cultura/programm

+ info pavilioncenter.ro/en/melancholy-is-not-enough

JUDIT VIDIELLA

Llicenciada (1999) i doctora (2009) en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB), amb la tesi Prácticas de Corporización y Pedagogías de Contacto: una aproximación a los Estudios de Performance. Actualment treballa a l’Escola Universitària ERAM, centre adscrit a la Universitat de Girona en el Grau d’Arts Escèniques i el Grau en Audiovisuals i Multimèdia. Del 2013 fins al Juliol del 2015 ha estat professora auxiliar convidada a temps complert a la Universidade de Évora (Portugal) en el Departament de Pedagogía i Educació. Del 2001 al 2013 ha estat vinculada a la Universitat de Barcelona, primer com a becària de recerca i docència i després com a professora associada a l’àrea de Pedagogies Culturals del Departament de Dibuix. En els darrers anys ha estat coordinadora i docent del “Màster de Formació del Professorat de Secundària” (a Barcelona i a Portugal) i del grau d’Educació Visual i Plàstica d’Educació Infantil i Primària (a Portugal), i docent al màster i estudis de doctorat “Artes Visuales y Educación” (UB). Professora visitant a la University of Essex (Colchester, 2004) i al Goldsmiths College (Londres, 2005). Forma part del grup d’investigació consolidat ESBRINA (Subjectividades, visualidades y Entornos Educativos Contemporáneos; de la red REUNI+D (Red Universitaria de Investigación e Innovación Educativa), del grup internacional de doctorat Artes y Educación, coordinat per la Universitat de Barcelona, Universitat de Girona i Universidad de Granada, de la xarxa internacional Another Roadmap for Arts Education.

Entre la participació en projectes de recerca destaquen:

  • Las prácticas escénicas como forma social del conocimiento: una revisión crítica de la idea de participación en el contexto de las democracias (del 2015 al 2018) (HAR2014-57383-P). Entitat: Ministerio de Economía y Competitividad. Investigador principal: Oscar Cornago. Dotació: 34.000 €.
  • Another Roadmap School. Investigació financiada per ARTEDU Stiftung (del 2015 al 2018). Investigadora principal: Carmen Mörsch, Institute for Arts Education, University of Zurich. Dotació: 150.000 CHF.
  • Estat de la qüestió del sistema d’ensenyaments artístics a Catalunya (2015). Investigació financiada per: CONCA (Consejo Nacional de Cultura y de las Artes). Investigador principal: Cristian Añó (Sinapsis). Dotació: 14.813 €.
  • Una investigación y acción colaborativa sobre los saberes de las trabajadoras culturales (2010).
  • Mapejat de pràctiques artístiques en contexts educatius, una investigació en el marc de Trans_Art_Laboratori (2010). Dirigit per Sinapsis (Cristian Añó i Lídia Dalmau) amb el suport del CoNCa i l’Ajuntament de Barcelona.

Contribueix com a membre revisor en el Gender Education Journal. Ha estat co-responsable del programa de Sala d'Art Jove 2012-2013. La seva pràctica gira al voltant de les Pedagogies Culturals, els Estudis de Performance i les pràctiques artístiques col·laboratives i els estudis de gènere. Entre les publicacions destaquen:

  • Vidiella Judit (2012) “Pràctiques i pedagogies feministes de contacte. És possible repensar la mediació des de les polítiques de cura i afecte?” a Obert a reflexió. Laboratori de treball en xarxa i producció artística i cultural. Ajuntament de Tarragona i Generalitat de Catalunya: CA Tarragona Centre d’Art (pp. 49-61).
  • Vidiella Judit (2012) “Espacios y políticas culturales de la emoción. Pedagogías de contacto y prácticas de experimentación feministas”, a Collados Antonio i Rodrigo Javier (coord.) Transductores: Pedagogías en red y prácticas instituyentes. Granada: Centro José Guerrero-Diputación de Granada. (pp: 62-84).
  • Vidiella Judit (2014) “Archivos encarnados como zonas de contacto”, a Efímera Revista de Arte de Acción, vol. 5 núm.6., pp. 16-23. ISSN: 2172-5934 .
  • Larrain Verónica; Vidiella Judit (2013) “Entrada al mundo laboral y condiciones de trabajo”, a Monográfico Aprender a ser maestra, hoy. Cuadernos de Pedagogía núm.436, Julio-Agosto, pp. 50-54. ISSN 0210-0630.

RACHEL FENDLER

Llicenciada en Història d'Art a EUA (2004) i doctora en Arts i educació a la Universitat de Barcelona (2015), Rachel és professora lectora de l'Educació artística a la Florida State University, on investiga sobre l'educació de les arts, la cultura visual i processos col·laboratius i d'innovació educativa.

Com a membre del grup de recerca consolidat Subjectivitats, visualitats i entorns educatius contemporanis (ESBRINA) ha participat en projectes de recerca internacionals,com Do it yourself in education: Expanding digital competence to foster student agency and collaborative learning – DIYLab (2014-2016) finançat per la European Commision – Education, Audiovisual and Culture Exectutive Agency – 543177-LLP-1-2013-1-ES-KA3MP, o nacionales, com Vivir y aprender con nuevos alfabetismos dentro y fuera de la escuela secundaria: aportaciones para reducir el abandono, la exclusón y la desafección escolar de los jóvenes (2012-2014) finançat pel Ministerio de Economía i Competividad – EDU2011-24122, entre altres. Contribueix com a revisora a la revista International Journal of Education Through Art (ISSN: 1743-5234) i forma part del comitè científic del simposi internacional Arts-based and artistic research, una trobada anual d'experts treballant en el camp emergent de la investigació basada en les arts. També, ha estat co-responsable del programa de Sala d’Art Jove la temporada 2012-2013.

Entre les publicacions recents destaquen: l'article:

  • “Becoming learner. Coordinates for mapping the space and subject of nomadic pedagogy”. (2013). Qualitative Inquiry 19(10), pp. 786-793.
  • El capítol: “Mapeando los lugares de aprendizaje: reflexiones sobre el uso de la cartografía social en contextos educativos”. (2013). En, Investigar con jóvenes: ¿Qué sabemos de los jóvenes como productores de Cultura Visual? Edarte (Ed.). Pamplona: Pamiela – Edarte (UPNA/NUP). ISBN: 978-84-7681-763-6. (pp. 222-232).
  • O el llibre de Sinapsis, Javier Rodrigo & Rachel Fendler (2009). Arts en el contextos sanitaris. Itineraris i eines per desenvolupar projectes col·laboratius. Barcelona: Alternativa jove per la interculturalitat. ISBN: 978-84-613-6937-9.

+ info: rachelfendler.com